مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از اجرای طرح تشدید نظارت بر نازل‌های عرضه سوخت مایع در استان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ نازلی در کرمانشاه عدم انطباق نداشته است.
کد خبر: ۸۲۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 04 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ازایسنا،محمودرضا نیازی با بیان اینکه جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین، گازوئیل و نفت سفید در استان زیر ذره‌بین استاندارد قرار دارد، افزود: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، تمام نازل‌های سوخت مایع در طول سال حداقل دو مرتبه به صورت دوره‌ای تحت نظارت و آزمون قرار می‌گیرند تا از هر گونه تخلف و ضرر و زیان از نظر کمی(کم فروشی) برای مصرف کننده جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت بنزین در ماه‌های اخیر و همچنین نزدیک شدن به ایام عید نوروز، این اداره کل در راستای اجرای وظایف نظارتی خود و همچنین صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان طرح تشدید نظارتی بر نازل‌های عرضه سوخت مایع در استان را آغاز کرده است.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، طی ماه گذشته بیش از 300 بازرسی و آزمون از نازل‌های سوخت بنزین، نفت‌گاز و نفت سفید در جایگاه‌های عرضه سوخت سطح استان به صورت تصادفی انجام شده که هیچگونه عدم انطباقی در آزمون این نازل‌ها مشاهده نشده است.

نیازی یادآور شد: در استان کرمانشاه 118 جایگاه فعال عرضه سوخت مایع که دارای قریب 1050 نازل سوخت می‌باشند، وجود دارد و تمامی نازل‌ها علاوه بر نظارت ماهیانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، به صورت دوره ای توسط کارشناسان اداره کل استاندارد آزمون و در صورت تایید نازل، برچسب صحت عملکرد استاندارد دریافت می‌کنند.

وی از مردم خواست هنگام استفاده از نازل‌های عرضه سوخت مایع بنزین و گازوییل در جایگاه‌ها به برچسب صحت عملکرد آزمون نازل توسط اداره کل استاندارد توجه داشته باشند و در صورت نداشتن این برچسب و یا مشاهده کم فروشی، موارد را از طریق سامانه گویای 1517 و یا شماره تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ به اطلاع این اداره کل برسانند تا در اسرع وقت موضوع بررسی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار